Opublikowano dnia 24.5.2024

Goldea: Z floorballu do świata tekstyliów domowych

Początki Goldea miały miejsce ponad 15 lat temu na parkietach floorballu. Dwoje przyjaciół, Michał i Ondra, zamiast kijów hokejowych trzymało w rękach marzenia i plany na przyszłość. Wtedy jeszcze nie wiedzieli, że ich przyjaźń przerodzi się w coś znacznie większego - sklep internetowy z oryginalnymi tekstyliami domowymi, który obecnie podbija serca ludzi w całej Europie Środkowej.

Nasze początki w latach 2016-2018

W 2016 roku Michal i Ondra z działalnością Web Studio w Zlinie postanowili założyć własny sklep internetowy. Po latach pomagania innym w tworzeniu e-sklepów i stron internetowych, pojawiła się szansa na stworzenie własnego, unikalnego projektu. Tak powstała  Goldea, unikatowy e-sklep z tekstyliami domowymi, pomysł ten został przeniesiony do prawdziwego e-sklepu w 2016 roku. Nie mając doświadczenia w tej dziedzinie, entuzjastycznie i wspólnymi siłami zaczęli odkrywać tajemnice świata tekstyliów domowych. Jesienią 2016 roku, po przeprowadzeniu pierwszych kampanii, pojawiły się pierwsze zamówienia.

Pierwsze pomieszczenia miała Goldea o wielkości 25m², a pomieszczenie ekspedycji było o trochę większe. Stąd zarządzano rozwojem i działaniem e-sklepu do początku 2022 roku. W 2017 roku Michal i Ondra zapoznali się z asortymentem produktów, zdobyli doświadczenie i rozszerzyli działalność na Słowację. Goldea odnotowała znaczący wzrost w 2018 roku, a okres świąt Bożego Narodzenia był prawdziwym wyzwaniem, zwłaszcza jeśli chodzi o realizację i wysyłkę wszystkich zamówień. Po tym okresie nastąpi wiele zmian, ustanowienie nowych procesów i stworzenie pierwszych fundamentów silnej firmy. Tak to wtedy wyglądało.

“prvni-kancelar” “prvni-expedice”

Nowy e-sklep, system administracyjny i przełomowe decyzje, to był rok 2019

Z tych skromnych początków, Goldea rozwinęła się w dobrze prosperujący sklep internetowy z ogromnym potencjałem. To skłoniło nas do podjęcia decyzji o przebudowie sklepu internetowego i stworzeniu własnego systemu administracji oraz wysyłki, który uprościł i usprawnił sposób, w jaki wysyłamy zamówienia. Wraz z nowym e-sklepem po raz pierwszy pojawiła się usługa szycia na miarę i zaczęliśmy tworzyć pierwsze kolekcje tekstyliów domowych. W 2019 roku, po prawie 3 latach, powstaje nowa wersja e-sklepu.

Rok 2020: Nasz sukces podczas pandemii

Nadszedł rok 2020, a wraz z nim nowe wyzwania, których nigdy byśmy się nie spodziewali. W pierwszych dniach pandemii zastanawialiśmy się, co będziemy robić, ponieważ nagle ludzie mieli inne priorytety niż kupowanie wyposażenia do domu. “Wypróbujmy sprzedaż tkanin” to przyszło do głowy Michałowi i Ondrze, kiedy zobaczyli w telewizji reportaż o ludziach szyjących maseczki. Nie trwało to długo, nawiązali współpracę z dostawcą, zamieścili ogłoszenie o sprzedaży płócien bawełnianych i zaczęły wpływać zamówienia jedno po drugim.

Marzec i kwiecień 2020 stały się prawdziwym sprawdzianem naszych sił, sprzedawaliśmy ponad 1000 metrów tkanin bawełnianych dziennie. Naszym celem było realizowanie jak największej liczby zamówień dziennie, tak aby wszyscy mogli szyć maseczki, a to oznaczało 16-godzinowe zmiany, w tym weekendy. Z pomocą przyszli przyjaciele i znajomi z naszego otoczenia. Wspólnymi siłami poradziliśmy sobie z wiosną, lato było spokojniejsze, a my przygotowywaliśmy się do świąt Bożego Narodzenia. Spodziewaliśmy się dużego wzrostu zamówień z powodu zamkniętych sklepów stacjonarnych. W tym roku rozszerzyliśmy również działalność na Rumunię.

“prvni-tym” “objednavky”

Okres Bożego Narodzenia był dla nas wyzwaniem. Pracowaliśmy w czasie weekendów i nie udałoby nam się to bez pomocy pracowników sezonowych. Testy na Covid stały się częścią porannej rutyny, tak jak kawa i herbata, ale wbrew wszelkim przeciwnościom udało nam się wyprodukować i odesłać wszystkie zamówienia.

“vanocni-latky” “koje”

2021: Koncentrujemy się na naszym asortymencie i nagrywamy nasz pierwszy spot!

Pandemia była nową sytuacją, a my zaczęliśmy koncentrować się na naszej ofercie i doskonaleniu naszych usług. Było to dla nas istotne, aby udoskonalić nasze produkty i przygotować się na kolejny sezon świąteczny. Okres "covidowy" sprawił, że uwierzyliśmy, że potrafimy naprawdę wiele, a nasze ambicje są ogromne. Zaczęliśmy tworzyć lepsze wizualizacje i zdjęcia, stworzyliśmy pierwszą kampanię dla asortymentu dziecięcego, zaprojektowaliśmy pierwsze własne motywy świąteczne, rozszerzyliśmy działalność na Węgry, a latem rozpoczęliśmy pracę nad pierwszym spotem Goldea.

“foceni-rucniku” “detske-povleceni-kampan”

W tym okresie doskwierał nam brak komunikacji na temat naszych mocnych atutów. Dlatego naszym celem było podkreślenie, że nie jesteśmy tylko sprzedawcami innych marek, ale sami produkujemy i szyjemy nasze produkty. Podczas lata opracowaliśmy i wyprodukowaliśmy nasz pierwszy spot reklamowy, który jesienią promowaliśmy we wszystkich sieciach społecznościowych i który przyniósł nam między innymi bardzo pozytywne opinie.

2022: Nowe pomieszczenia i mnóstwo motywów kwiatowych

Po bardzo mocnym sezonie świątecznym zastanawialiśmy się, jak będzie wyglądał rok 2022. Podczas analizy naszego asortymentu stwierdziliśmy, że brakuje nam motywów i kolekcji kwiatowych, jednocześnie odnieśliśmy wrażenie, że niemal nikt na rynku nie posiadał motywów, na których nam zależało. Stworzyliśmy moodboard, który przypadł nam do gustu i posłużył jako inspiracja do tworzenia kolekcji na cały rok. Wprowadziliśmy kolekcje, które bardzo się podobały, jedną z nich była kolekcja Eucalyptus.

Wiosną przeprowadziliśmy się w końcu do nowej siedziby i opuściliśmy nasze małe biuro i ekspedycję. Przeprowadzka była dla nas wielkim wyzwaniem i stworzyła przestrzeń, w której mogliśmy się wspólnie rozwijać. Zdecydowaliśmy się również na rozszerzenie działalności na terytorium Polski.

Nasza marka, której zaczęliśmy poświęcać więcej uwagi w poprzednim roku, również została dostrzeżona. Udzieliliśmy wywiadów na portalach euro.cz i idnes.cz, a także poruszyliśmy kwestię rebrandingu i redesignu marki.

Rok progresji 2023: Nowa Goldea, nowe warsztaty, unikatowe motywy i podwójny zespół

Rok 2023 przyniósł długo oczekiwane zmiany. Nowa wizualizacja Goldea, nowa szwalnia w Prostějovie, wielu nowych i świetnych pracowników oraz nowy sklep internetowy. Od tego momentu Goldea stała się dla nas tym, czego zawsze bardzo chcieliśmy - świeżą marką z unikatowymi produktami i niesamowitą energią. Udało nam się również stworzyć wyjątkową kolekcję Czeskie Święta Bożego Narodzenia, która zawierała czeskie symbole, a reakcja naszych klientów była bardzo pozytywna.

nova-identita” width= “sici-dilna” “svadlenky” svadlenky

2024: Otwieramy kolejne szwalnie i ponownie się przeprowadzamy

Rok 2024 jest dla nas kolejnym progresywnym rokiem. Na przełomie kwietnia i maja przeprowadziliśmy całą firmę do nowych pomieszczeń. Nasze nowe centrum wysyłkowe jest trzy razy większe od pierwotnego. Oznacza to koniec ciasnoty między regałami i mnóstwo miejsca na wszystkie nasze produkty i zamówienia. Musieliśmy również wzmocnić nasze możliwości produkcyjne i obecnie uruchamiamy 2 kolejne szwalnie.

“novy-zasedaci-mistnost” “expedice-nove-prostory”

Szyjemy dla radości z domu: Slogan, według którego żyjemy

Wszystkie nasze tkaniny są tworzone z myślą o radości, komforcie i estetyce domu. Szyjemy dla radości z domu to nie tylko nasz slogan, to także nasze motto. Jest to opowieść o przyjaźni, determinacji, niesamowitym połączeniu energii, a także ogromnej ilości wspólnej pracy wielu ludzi. To opowieść o tym, jak marzenia mogą się spełnić, jeśli dołożymy wszelkich starań, by je urzeczywistnić. To dla nas wielka przyjemność móc upiększać domy w Czechach, na Słowacji, w Polsce, na Węgrzech i w Rumunii.

Dziękujemy, że jesteście częścią naszej historii!

“tymgoldea”
  • Jesteśmy czeską marką
  • Szyjemy na wymiar
  • Ponad 3000 opinii sklepu
  • Wyjątkowe produkty
  • 30 dni na zwrot towaru
  • Dostawa gratis od 300 zł